Bestiariusz

Krets
Krets
Krets – malutkie, złośliwe i sprytne zwierzę. Bardzo lubi atakować od tyłu, kiedy ofiara najmniej się tego spodziewa. Mieszka w okolicach siedlisk ludzi, dlatego też, poza przypadkowymi wędrowcami, nie gardzi i odpadkami.
Ognisty pająk
Ognisty pająk
Ogniste pająki często zamieszkują domy w opuszczonych osadach. Samce nie są jadowite ani zbytnio niebezpieczne, jeśli zostawi się je w spokoju. Za to ugryzienie samicy tego pająka może być śmiertelne.
Zygred
Zygred
Latający zygred – drapieżny owad, szkodnik zamieszkujący tereny Cichego Stepu i Łąk Przemijania. Te niewielkie, lecz niebezpieczne stwory tworzą roje i atakują spokojnych mieszkańców. Ponadto szkodzą uprawom i zwierzętom domowym.
Popielaty pająk
Popielaty pająk
Niebezpieczny, sprytny drapieżnik, nie lubi światła i osiedla się głównie w ciemnych miejscach, piwnicach i jaskiniach. Jego ugryzienie może być śmiertelne, jeśli nie użyje się na czas antidotum.
Ficylia
Ficylia
Paskudnie wyglądający potwór o ciele węża, z ogromną głową i paszczą uzbrojoną w zęby ostre jak noże. Jego świecące oczy przeszywają chłodem. Węże te osiedliły się w okolicy zamku, a ich ulubionym przysmakiem są młode kretsy.
Purpurowy zygred
Purpurowy zygred
Purpurowy zygred – drapieżny owad, szkodnik zamieszkujący tereny Cichego Stepu i Łąk Przemijania. Purpurowy zygred jest o wiele silniejszy i bardziej niebezpieczny niż zwykły, gdyż na końcu jego tułowia znajduje się jadowite żądło, którym może śmiertelnie ranić przeciwnika.
Bury hakurt
Bury hakurt
Bury hakurt – krwiożerczy potwór, wpija się w ofiarę ostrymi zębami i wszczepia jad, wywołując natychmiastową śmierć. Bury hakurt żyje w ziemi, może przemieszczać się przez wszystkie warstwy gruntu, pojawiać się nieoczekiwanie i równie szybko znikać we wnętrzu ziemi.
Drzewostwór
Drzewostwór
W przeszłości żywe drzewo, które miało chronić las i jego gości. Obecnie złowrogi potwór, wygnany z lasu za naruszenie praw świata roślin i służbę złym duchom. W walce jest bardzo silny, może skruszyć kamień, lecz, jak wszystkie drzewa, boi się ognia.
Krogan
Krogan
Krogany – krwiożercze potwory, żołnierze jednej z szalejących po południowych ziemiach armii. Ich statek zboczył z kursu i wojownicze jaszczury zostały zmuszone do zejścia na ląd w okolicach portu, gdzie zaczęły się trudnić rozbojem. Krogany nie są zbyt mądre, lecz wiedzą, jak walczyć. Spotkanie z nimi nie wróży niczego dobrego.
Dugrcharg
Dugrcharg
Ten czerwonooki potwór zamieszkuje podziemne jaskinie. Dugrcharg jest szybki i zręczny, błyskawicznie rzuca się na przeciwnika całym ciężarem swego ciała (który jest ogromny dzięki kamiennej skórze) i rozrywa ofiarę na strzępy, wydając przy tym przeraźliwy ryk.
Niedźwiedź pchad
Niedźwiedź pchad
Ten bury drapieżnik zamieszkujący lasy magicznego świata wcale nie jest obiektem polowań. To raczej niebezpieczny przeciwnik, silny i okrutny. Włóczy się po mrocznych gęstwinach w poszukiwaniu ofiary, by wpić w nią swe ostre kły i nacieszyć się przedśmiertnymi spazmami.
Jaskiniowy nietoperz atszu
Jaskiniowy nietoperz atszu
Duch nocy, latający wampir, sługa czarnej magii i mrocznych sił. Stworzenie to zamieszkuje najczęściej głębokie jaskinie i groty, gdzie nie dociera światło słoneczne.
Leśny iguaron
Leśny iguaron
Leśny iguaron, w odróżnieniu od swoich bliskich pobratymców, mieszka na lądzie, zwykle w lasach, w pobliżu dużych, otwartych zbiorników wodnych. Groźny drapieżnik, doskonale czuje się zarówno w wodzie, jak i na lądzie. Może zmieniać kolor skóry pod wpływem czynników zewnętrznych lub siłą woli, przez co jest niezwykle groźny i trudno go zranić.
Gung-samotnik
Gung-samotnik
Żołnierz armii Chaosu, sługus mrocznych sił, tępy wykonawca rozkazów. Nie dba o sens swoich czynów, jest stworzony do zabijania.
Nietoperz atszu
Nietoperz atszu
Nietoperz atszu – duch nocy, latający wampir, sługa czarnej magii i mrocznych sił. Nawet najodważniejsi wojownicy starają się omijać z daleka Grotę Nietoperzy, która zionie śmiercią.
Kodrag
Kodrag
Kodrag – sprytny i krwiożerczy drapieżnik żyjący w okolicach wodospadu Lumiria. W jego zalanych krwią oczach błyszczy wściekłość i szaleństwo, jest niebezpieczny i szybki.
Gordt
Gordt
Mieszkaniec Przeklętego Pola, niebezpieczny przeciwnik, gdyż oprócz dzikiej, zwierzęcej krwiożerczości i braku litości, obdarzony jest rozumem.
Szarkid-najemnik
Szarkid
Wojowniczy przedstawiciel dawnego podwodnego plemienia, słynącego z braku zasad i okrutności. Szarkidy odznaczają się wytrzymałością i są bardzo groźne - to agresywni i brutalni najemnicy.
Gelanf
Gelanf
Gigantyczny morski łuskowiec, żyjący na dnie Eltskiego i Lodowatego Morza. Agresywny potwór nieustannie poluje na statki, przepływające przez te niespokojne wody.
Młody wilk waldagor
Wilk waldagor
Wilk waldagor – drapieżnik zamieszkujący Las Szuarski. Trofeum w postaci tego zębatego, pazurzastego zwierza to duma każdego myśliwego. Lecz jest on niebezpieczny, więc jeden nieostrożny krok i sam myśliwy staje się trofeum waldagora. Nawet jeśli spotkasz młodego wilka, to twoje szanse na zwycięstwo są tylko niewiele większe.
Tygrys szablozębny
Tygrys szablozębny
Tygrys szablozębny – drapieżnik zamieszkujący okolice wioski Maettro. Jest niebezpieczny i tak odważny, że zamiast ukrywać się w lesie włóczy się w pobliżu chałup, atakując samotnych przechodniów.
Szarkid-kondotier
Szarkid-kondotier
Gniewny wojownik podwodnego plemienia najemników bez zasad, wyposażony w ciężką zbroję. Rozprawia się z przeciwnikami z wyjątkowym okrucieństwem. Wściekłość jest charakterystyczną cechą szarkidów, u najemników idzie ona w parze z nieprzeciętną siłą i żelaznym "uściskiem".
Głębinowy gelanf
Głębinowy gelanf
  Od dawien dawna marynarze opowiadają sobie legendy o strasznym morskim potworze, który znienacka napada na przepływające opodal statki. Szczęśliwców, którzy uszli z życiem po spotkaniu z krwiożerczym mieszkańcem morskich głębin, potwór długo jeszcze nawiedza w nieznośnych koszmarach nocnych.
Grzebieniasty gelanf
Grzebieniasty gelanf
  Marynarze z trwogą wpatrują się w siną dal, obawiając się pojawienia ogromnego morskiego smoka. Przebiegły potwór drzemie na morskim dnie, i biada temu statkowi, który naruszy jego sen.
Gurgulia
Gurgulia
  Skrzydlaci strażnicy zamku, którzy kiedyś pod postacią kamiennych figur zdobili zamkowe wieże i budzili się do życia nocami, żeby sycić się żywym mięsem. Koncentracja magicznej aury, spowodowana licznymi potyczkami, naruszyła zwykły bieg czasu. Teraz tajemnicze potwory czuwają bez ustanku.
Biały niedźwiedź
Biały niedźwiedź
  Kosmata biała sierść doskonale chroni groźnego przeciwnika przed mrozem i ponadto pozwala mu się świetnie maskować wśród śnieżnych wydm wyspy podczas polowania. To potężne zwierzę jest dzikim krewnym polarnego niedźwiedzia, od którego jest trochę mniejszy. Biały niedźwiedź odznacza się zwinnością i doskonałym węchem i jest groźnym przeciwnikiem nawet dla wytrawnego wojownika.
Wielki skorpion
Wielki skorpion
  Wielki skorpion od dawna budzi strach wśród mieszkańców świata magii. Tego potwora praktycznie nie da się pokonać w pojedynkę. Do obrony i ataku, oprócz ogromnych ostrych kleszczy, używa śmiercionośnego żądła, którym dźga przeciwnika, wszczepiając śmiertelny jad.
Rozwścieczona gorgulia
Rozwścieczona gorgulia
Rozeźleni skrzydlaci strażnicy zamku, żywiący się żywym mięsem. Bezlitośni w stosunku do każdej istoty. Jak błyskawica podrywają się ze szpic wieży, żeby potężnymi pazurami i ostrymi kłami na strzępy rozszarpać przeciwnika. Przed sokolim wzrokiem tych bestii nawet mysz się nie schowa.
Dziki niedźwiedź polarny
Dziki niedźwiedź polarny
O wilczym apetycie tego brutalnego mieszkańca lodowych wysp krążą legendy. Nieznośny głód sprawia, że dzikie zwierzę dzień i noc włóczy się po zaśnieżonych ziemiach w poszukiwaniu zdobyciu. Należy ono do najgroźniejszych drapieżników na wyspach, mało która żywa istota uchodzi z życiem, wpadłszy w jego potężne łapy.
Królewski skorpion
Królewski skorpion
Królewski skorpion od dawna budzi strach wśród mieszkańców magicznej krainy. Tego potwora praktycznie nie da się pokonać w pojedynkę. Do obrony i ataku, oprócz ogromnych ostrych kleszczy, używa śmiercionośnego żądła, którym dźga przeciwnika, wszczepiając śmiertelny jad.
Ognisty krofdor
Ognisty krofdor
Potomek dawnej, potężnej rasy, uwikłanej przez wieki w wojnę z plemieniem Eldziwów. Legenda głosi, że Ognista Rzeka obdarzyła go walecznością i siłą, żeby mógł walczyć bez strachu ze śmiertelnymi wrogami swojego uskrzydlonego narodu.
Eldziw-wojownik
Eldziw-wojownik
  Eldziw-wojownik – przedstawiciel potężnej starożytnej rasy, zna sekrety starożytnej sztuki wojennej, jego życie upłynęło pod znakiem walki ze znienawidzonym plemieniem krofdorów.
Kadchas
Kadchas
Ten żarłoczny, wielogłowy potwór żył niegdyś na dnie oceanu. Dopiero straszne wydarzenia, w wyniku których w pobliżu Mglistych Wysp zapanowała susza zmusiły kadchasa do tego, żeby przystosował się do życia na lądzie. Atakując swą zdezorientowaną ofiarę, wściekły potwór stara się ją powalić na ziemię silnym uderzeniem ogromnego ogona, a następnie w mgnieniu oka wbija w nią ostre kły.
Skolopendra
Skolopendra
Odrażająca bestia, żyjąca w gorącym klimacie Mglistych Wysp, świetnie się czuje nawet w najbardziej suchych strefach. Skolopendra owija się wokół swej zdobyczy, dusząc ją i nie dając oddychać, a następnie wolno pochłania swą ofiarę.
Perłowa skolopendra
Perłowa skolopendra
Zwinna drapieżnica najchętniej poluje przy piaszczystym brzegu oceanu. Swoją ofiarę zapędza w śmiertelną pułapkę, zagradzając jej drogę na ląd. To sprytna, zwinna i szybka bestia, dlatego nawet doświadczony wojownik radzi sobie z nią z trudem.
Dajgon
Dajgon
Tłusta skóra chroni krępego potwora przed palącymi promieniami Mirrou i rozżarzonym piaskiem, w którym chętnie się zagrzebuje, czyhając na ofiarę. Ciężki, pokryty ostrymi kolcami pancerz chroni dajgona przed obrażeniami, dlatego drapieżnik często napada na istoty przewyższające go siłą i rozmiarem.
Baraguza
Baraguza
W ciepłych wodach Skostniałego Morza żyje podstępna istota, która dzięki niezwykle szybkiej reakcji i pozornie niewinnej powierzchowności zalicza się do najbardziej niebezpiecznych morskich drapieżników. Beztrosko jak kolorowy kwiat pływa sobie baraguza, wabiąc do siebie ryby i pozostałe podwodne stworzenia... Wystarczy, że niczego nie podejrzewająca ofiara się zbliży, kiedy zwinna łowczyni chwyta ją potężnymi mackami i natychmiast uśmierca.
Cysfeny
Cysfeny
  Żarłoczne morskie drapieżnice zawsze pływają parami, splatając się długimi ogonami, dlatego też dwie pary bystrych oczu są w stanie wytropić swą zdobyć o wiele szybciej niż pozostali mieszkańcy Skostniałego Morza. Przyczajone w szczelinach podwodnych skał, cysfeny jak strzały wyskakują z zasadzki i wbijają swe ostre jak szpilki zęby w ofiarę, żeby następnie powlec ją do jaskini i zjeść.
Baltazar
Baltazar
Ta straszna istota zawdzięcza swój byt w świecie magii niezdarnym eksperymentom pewnego demonologa, który przywołał zabójcę z samego piekła i nie mógł sobie z nim poradzić. W końcu cały oddział strażników zagnał demona do ziejącego pustkami domu. Dom stał się więzieniem potwora, z którego pragnie się on wyrwać, strasząc okolicę dzikim wyciem.
Wolfer
Wolfer
Pies-zabójca ze sfory, niosącej śmierć. Nigdy nie gubi tropu, wspólnie ze swoimi pobratymcami może pokonać nawet najsilniejsze zwierze, a słucha się wyłącznie swojego pana.
Harcyda
Harcyda
Potworny olbrzym z gatunku zygredów z gigantycznym, jadowitym żądłem. Pojawił się na świecie za sprawą działania toksycznej cieczy na zwykłe owady. Mieszkaniec magicznej krainy, który postanowił zgładzić zygredów przy pomocy trucizny, zapłacił wysoką cenę za swoją nieostrożność: Potwory-mutanty założyły nową kolonię. Niezwykle sprytny i krwiożerczy potwór, nękający okolicę głodnym potomstwem, przebił na wskroś swym żądłem wielu mężnych wojowników.
Gurrald korr
Gurrald korr
Ten gigantyczny potwór, żyjący w Oceanie Balluarskim, sieje postrach wśród mieszkańców świata magii. Uderzeniem swych potężnych macek ośmiornica może zgładzić cały oddział żołnierzy. Gurrald korr napada na statki, rozbija je w drzazgi i porywa ofiary na dno oceanu.
Cerber
Cerber
Straszliwa istota rodem z demonicznego świata, przykuta magicznymi kajdanami w piekle. Kiedy piekielnym psom udaje się uwolnić z oków, przenikają do innych światów i bez cienia litości pożerają dusze grzeszników.
Bogelf
Bogelf
Kiedyś rodzice zanieśli na bagno swoje wyrokiem losu potwornie zwyrodniałe dziecię, w nadziei, że trzęsawisko je wciągnie. Bagno przyjęło i wychowało jednak wyrzutka, na zawsze ścierając ludzkie rysy z jego twarzy. Obdarzyło go przy tym potworną siłą, która zatruwa wszystko, czego dotknie. Straszny potwór nabrał krzepy i porzucił bagno, pragnąc tylko jednego — zemsty za krzywdy, które zgotował mu okrutny los.
Pająk-patriarcha
Pająk-patriarcha
Gigantyczny potwór o przypominający szable łapach, który na dobre zadomowił się w legowisku kretsów. Napada i pożera każdego, kto ośmieli się zakłócić jego spokój.
Władca skorpionów
Władca skorpionów
Najpotężniejszy ze wszystkich skorpionów nie na darmo zwie się władcą! Na sam jego widok wszystkie żywe istoty rzucają się do ucieczki. Władca skorpionów to nieprawdopodobnie silny potwór. Kleszczami potrafi przepołowić dorosłego zorba. Cała ta siła to jednak nic w porównaniu z potencjałem śmiercionośnego jadu, który zbiera się w żądle na końcu ogona. Można nim otruć całą armię. Cechą szczególną władcy skorpionów jest to, że w momencie zagrożenia może przywołać na pomoc świtę skorpionów-ochroniarzy, która będzie bronić swego władcy do ostatniej kropli krwi.
Uborg
Uborg
  Pomiot czarnej ziemi i nosiciel pierwotnego, wiecznego zła. Ohydny i ogromny drapieżnik, żyjący pod ziemią i wychodzący na jej powierzchnię tylko po to, aby sprawić jej mieszkańcom nieporównywalne z niczym cierpienia, pożreć, zmienić w krwiste mięsiwo, doprowadzić do szaleństwa i zmiażdżyć jak najwięcej mieszkańców świata magii. Uborg z daleka czuje cierpienie żywych istot, dlatego zawsze pojawia się tam, gdzie już leje się krew i słychać krzyki umierających
Kościany smok
Kościany smok
Szkielet mrocznego smoka, który dawno temu należał do najsilniejszych mieszkańców świata magii. Rywalizować mogły z nim jedynie górskie olbrzymy. Podczas wojny między tymi dwoma potęgami oba gatunki wyginęły, zanim któryś z nich zdołał udowodnić swą wyższość. Teraz wskrzeszone zwłoki gigantycznych potworów napawają dzikim strachem nawet najbardziej odważnych i doświadczonych wojowników świata magii. Nieumarłe smoki są niebezpieczne także przez to, że roznoszą chorobę fosforową i potrafią wskrzesić poległych na polu bitwy wojowników, których zamieniają w martwiaki.
Zermerch
Zermerch
W przeszłości wierny sługa-rzeźnik Lingraonca. Odszedł w mrok śladem swego pana i padł ofiarą złowieszczej magii. Obdarzono go ogromną siłą. Teraz jest wskrzeszonym martwiakiem, nosicielem magii śmierci i wrogiem wszystkiego, co żyje. Włada przeklętym ostrzem, nanoszącym przeraźliwe, krwawiące rany i wysysa życiowe siły z porażonych wrogów.
Lingraonc
Lingraonc
W przeszłości nadworny mag króla Magisza, który aby pokonać wroga, wszedł w układy z bogiem wszystkich martwych i przeklętych. Odszedł w mrok razem ze swoim królem. Lingraonc został obdarzony niewiarygodną siłą. Obecnie jest zdolnym magiem specjalizującym się w magii umarłych, obdarzonym wszystkimi zaletami nieumarłego. Potrafi przywoływać do walki niemartwych pomocników i rzucać różne zaklęcia.
Rycerz Agudar
Rycerz Agudar
Kiedyś jako legendarny Podziemny Rycerz dokonał pięciu wielkich czynów, które teraz liczni wojownicy świata Feo starają się powtórzyć. Oprócz tego dowodził oddziałem karnym, którego zadaniem było zgładzenie poległego króla Magisza. Agudar poniósł jednak klęskę i został zniewolony przez mrocznego namiestnika, dumnego z faktu, że w jego szeregach walczy tak mężny wojownik. Agudar, siłą nawrócony na wiarę Magisza, zamienił się w arcygroźnego potwora.
Lewreta
Lewreta
Piękna żona poległego króla Magisza. Padła ofiarą zmowy męża z bogiem martwych i przeklętych i podzieliła jego straszny los. Teraz służy mrocznym siłom i jest ohydnym potworem o ogromnej sile.
Zuliman
Zuliman
Niegdyś nadworny mag i przyrodni brat króla Magisza. Kiedy król zawarł układ z bogiem wszystkich martwych i przeklętych i został namiestnikiem mrocznych sił, Zuliman musiał pójść śladami swego władcy. Odszedł w mrok i zamienił się w potwora.
Poległy król Magisz
Poległy król Magisz
W przeszłości monarcha kwitnącego imperium, który, by wygrać wojnę, zawarł układ z bogiem martwych i przeklętych i stał się namiestnikiem mrocznych sił. Za to, decyzją narodu, został wraz z całą swoją rodziną zamurowany w pałacu.
Mag-wezyr Kofur
Mag-wezyr Kofur
Były doradca Harwarusa, jako jedyny nie zechciał przeobrazić się w smoka i zachował swoją pierwotną aparycję. Po długich latach przebywania w twierdzy zaczął przypominać wyglądem czarownika, mimo to nadal jest bezgranicznie wierny swojemu władcy, dla którego jest gotów na wszystko.
Smok-mag ognia Lafryd
Smok-mag ognia Lafryd
Najbardziej agresywny i krwiożerczy ze wszystkich magów. W tajemnicy przygotowywał się do przejęcia władzy po użyciu tablicy prasmoka jego plan spalił na panewce, lecz mag dalej marzy o zdobyciu władzy za pomocą magii ognia.
Smok-mag powietrza Seworyd
Smok-mag powietrza Seworyd
Niegdyś ten podstępny mag przyłączył się do Harwadusa z zamiarem zdobycia siły, mocy i ciała smoka. Karę za swoje wiarołomstwo Seworyd odsiedział, nie żałując swoich niecnych zamiarów i zbierając zamiast tego cząstki magii powietrza, sycąc się myślami o zemście i nabierając sił.
Smok-mag ziemi Terrenus
Smok-mag ziemi Terrenus
Jeden z magów, biorących udział w kradzieży Tablic Prasmoka, współsprawca Harwadusa. Chciwość i okrucieństwo, którymi kierował się w życiu, kiedy miał jeszcze ludzki wygląd, przybrały na sile, od kiedy jego ciało przeszło znaczne metamorfozy.
Smok-mag Harwadus
Smok-mag Harwadus
Straszny władca Twierdzy Wygnańców, który podczas długich lat niewoli zdołał odbudować swą dawną władzę oraz zyskał wielu sojuszników. Harwarus, który stopniowo przejmuje siłę i magię mieszkańców jaskiń, nie może się doczekać, kiedy będzie mógł przelać swój gniew i złość na mieszkańców świata, którzy kiedyś ośmielili się sprzeciwić jego woli.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz